داستان راستان
داستان راستان

داستان راستان

امتحان هوش

بسم الله الرحمن الرحیم
تا آخر هیچیک از شاگردان نتوانست به سؤ الى که معلم عالیقدر طرح کرده بود جواب درستى بدهد. ههرکس جوابى داد و هیچکدام مورد پسند واقع نشد. سؤ الى که رسول اکرم در میان اصحاب خود طرح کرد این بود:((در میان دستگیره هاى ایمان کدامیک از همه محکمتر است ؟)).
یکى از اصحاب :((نماز)). رسول اکرم :((نه )). دیگرى :((زکات )). رسول اکرم :((نه )). سومى :((روزه )). رسول اکرم :((نه )). چهارمى :((حج و عمره )). رسول اکرم :((نه )). پنجمى :((جهاد)). رسول اکرم :((نه )).
عاقبت جوابى که مورد قبول واقع شود از میان جمع حاضر داده نشد، خود حضرت فرمود:((تمامى اینهایى که نام بردید کارهاى بزرگ و با فضیلتى است ، ولى هیچکدام از اینها آنکه من پرسیدم نیست . محکمترین دستگیره هاى ایمان دوست داشتن به خاطر خدا و دشمن داشتن به خاطر خداست ))
نظرات 5 + ارسال نظر
آیینه شبنم یکشنبه 24 شهریور 1392 ساعت 09:32 http://ayineyeshabnam.blogsky.com/

البته من این ماجرا همینجوری نوشتم نه واسه این که تو وبلاگتون بذارید.
ولی شما هر جور که دوست دارید عمل کنید.

چشم

good girl دوشنبه 18 شهریور 1392 ساعت 10:34

ک بهشون می گن...تولی و تبری...
قشنگ بود...
با محبت الهی...
همه چیز مطیع توست..
شما چرا به من سر نمیزنی؟

آمدم

آیینه شبنم شنبه 16 شهریور 1392 ساعت 19:18 http://ayineyeshabnam.blogsky.com/

ماجرایی که گفتم خوندمش این بود:

خواهر رضاعی رسول خدا (ص )، نزد آن حضرت آمد، پیامبر (ص ) وقتی که او را دید، بسیار شاد شد، و روپوش خود را، به زمین ، گسترد، و او را روی آن نشانید، سپس به او رو کرد، و در حالی که لبخند بر لب داشت با او گفتگو کرد، و احترام شایانی به او کرد، تا او برخاست و رفت . سپس برادر رضاعی آن حضرت آمد، نسبت به او نیز احترام کرد، ولی نه آن گونه که احترام به خواهر رضاعی خود نمود. شخصی از آن حضرت پرسید: چرا آن گونه که خواهر رضاعی خود را احترام کردی ، به برادر رضاعی خود، آن گونه احترام نکردی ؟!. پیامبر در پاسخ فرمود: لانها کانت ابر بوالدیها منه : زیرا آن خواهر، بیش از آن برادر، به پدر و مادر، نیکی می کند(اصول کافی ج 2 ص 161).

زیبا بود در اسرع وقت در وبلاگم قرار می دم

آیینه شبنم شنبه 16 شهریور 1392 ساعت 19:17 http://ayineyeshabnam.blogsky.com/

سلام
من یه مدت پیش ماجرایی رو خوندم که منو به این فکر انداخت که محبت پیامبر نسبت به یک نفر به خاطر خدا بوده و چه خوبه که ما هم سعی کنیم مثل ایشون باشیم و در دوست و دشمن داشتن افراد یک مقدار تامل کنیم و ببینیم که احساسی که نسبت به فردی داریم چقدر به خاطر خداست.

حتما بگید

مهسا شنبه 16 شهریور 1392 ساعت 11:21 http://www.delane.blogsky.com

سلام. عیدتون مبارک

عید شما هم مبارک باشه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.